Laatste dag Vancouver en camper ophalen.

17 september 2017 - Okanagan Falls, Canada

Beste Allemaal.

Ei gelijk weer even een goede Wi-Fi verbinding.

De laatste dag in Vancouver hebben we een bezoek gebracht aan China, we hebben daar de Chinese tuin bezocht en deze is werkelijk heel mooi al is hij maar voor een klein stukje toegankelijk. Onze chauffeur van een eerder had ons aanbevolen deze wijk alleen op de dag te bezoeken en zeker niet in de avond en daarnaast gaf hij aan alleen de penderstreet in te lopen en geen enkele andere. Voor we de tuin bezochten liepen we nog even te zoeken en toen vroeg een mevrouw of ze ons kon helpen, nou die vertelde hoe we precies bij de tuin konden komen en waarschuwde om vooral niet van de weg af te wijken.

Na het bezoek aan de tuin wij toch het advies van de chauffeur gevolg en alleen over de penderstreet gelopen, echter in een andere straat was het ook heel druk en dachten we dat die 200 meter geenkwaad kon, ik liep wat achter op de andere en keek wat in de ronte en keen even naar links enschrok me rot want op 2 centimeter van mijn wang stond een verschrikkelijke enge vent die vroeg wat ik met de foto's op mijn toestel ging doen en dat zijn kop erop stond en hij dat niet wilde hij had nog een maat bij hem. Gelijk heb ik Leen geroepen en ook Ma en Alie kwamen naar mij toe en zijn we direct de weg overgestoken maar die kerels kwamen geen centimer bij ons vandaan. We hebben ze genegeerd en plots waren ze weg. Wij natuurlijk als een speer de wijk uit, maar toen we bijna de wijk uit waren kwamen ze plots weer opdagen met het verhaal dat er veel bloed was op straat en dat daar best wel eens een verdwaalde toerist tussen kon zitten. We zijn stevig doorgelopen en niet op hun verhaal gereageerd en plots waren ze ook weer weg, we hebben er een goede les van geleerd.

Daarna zijn we naar de plaats geweest waar Vancoever eigenlijk is ontstaan en daar staat nog de originele en volgens mij de enige werkende atoomklok op straat.

Vancouver is een mooie stad waar je best langer kunt rondkijken, een ding is ons allemaal opgevallen dat daar zoveel zwervers zitten en die slapen gewoon overal op de straat op een terras of bank het maakt ze niets uit.

We konden de camper om 15.00 uur ophalen en dat hebben we gedaan, maar er zat aan papier en uitleg toch nog een 2.5 uur. Daarna direct op pad gegaan naar een winkelcentrum voor de eerste levensbehoefte en door naar de camping. Het was vrijdagavond en ook daar vol met files wat resulteerde dat we de camping in het donker moesten gaan zoeken, we zijn er 5 keer voorbij gereden en waren om half elf eindelijk op de bestemming in Harrison hot spring.

Vanmorgen weer verder getrokken en we zitten nu op een camping site aan het water en blijven hier twee dagen, morgen willen we met de indianen stoomtrein mee, maar moeten even kijken of dat gaat lukken met de camper omdat we nogal ingepakt staan.

De camper is echt giga groot,weegt 6700 kg en een motor van 6.2 liter en hij schuift op drie kanten uit. Daarnaast sluipt hij nog meer als de chauffeur.

Wel dat was het weer voor even.

Groetjes,

Wout en Carina.

1. Linda de bruin:
    17 september 2017
    Jeetje wat een avontuur zeg. Gelukkig is het goed afgelopen. Nu lekker op avontuur met de camper.
  2. Maroesjka:
    17 september 2017
    Gadverdarrie.. wat een eng verhaal.. nu alles loslaten hoor en de andere (mooie) van Canada bekijken. Adviezen opvolgen en lekker genieten nu xxx
  3. Adri en Oi Ling:
    17 september 2017
    Zo wat een avontuur daar in Chinatown, tja niet te vertrouwen die Chinezen ;-). Gelukkig is het allemaal goed afgelopen. Ja die campers zijn erg dorstig. Veel plz samen en veilige kilometers.
  4. Pascal:
    17 september 2017
    Oh, oh, oh, wat heb je ons nou altijd geleerd? Nu van de mooie natuur gaan genieten. En oh ja, als je wordt gewaarschuwd voor beren: ze zijn écht gevaarlijk! 😜
  5. Frans en Corrie Wind:
    18 september 2017
    Gelukkig alles weer goed afgelopen.
    Nu gewoon naar Catrientje luisteren en bij de groep blijven.😃Maar wat zullen jullie geschrokken zijn. Nu weer heerlijk genieten en op naar jullie volgend reis verhaal.
  6. Els en Kees:
    19 september 2017
    Jemig wout,luisteren als iemand zegt dat je daar niet heen moet,bah wat zullen jullie geschrokken zijn,maar nu genieten hoor en als iemand zegt let op daar zijn beren niet gaan kijken of ze er zijn, XXX