Van Banff naar Jasper

25 september 2017 - Clearwater, Canada

Beste Allemaal.

Vanmorgen vertrokken vanuit Banff naar Jasper, omdat we al een stuk noordelijker zitten is het hier behoorlijk koud en hebben we op weg naar Banff een tijdzone doorbroken waardoor we de klok een uur vooruit moesten zetten. We vertrekken met een lichte sneeuwval en dikke truien aan. We willen onderweg naar Jasper de Columbia Icefields bezoeken en het glazen skywalk platform. Maar onderweg krijgen we zoveel sneeuwval te verwerken dat het best eng ging worden,er waren veel botsingen en auto's dwars op de weg. We moesten er een beetje tussendoor manoeuvreren. We zijn bij de Colombia Icefields gestopt en hebben de toer naar de gletsjer gemaakt wat heel indrukwekkend was, we hebben met de speciale icebus een helling van 42% gehad en het was er heel erg koud. Daarna door naar de skywalk wat een grote glazen plaat is boven een dal van ruim 250 meter, we hebben het met bibberende benen gedaan en kwamen er blij weer vanaf maar hebben het wel gedaan. Daarna door naar Jasper voor een overnachting, onderweg zijn we twee keer gespopt omdat er elke langs deweg liepen(soor hert) waar we natuurlijk een foto van moesten maken. Tot nu toe hebben we nog geen beer gezien. Op de camping in Jasper weer hetzelfde lietje over beren op de camping, maar volgens de campingman zijn er in de nacht wel maar zie je ze niet zo snel, maar als je al het eten goed opbergt is er niets aan de hand.

Morgen gaan we weer door naar Clear water.

Groetjes van Wout en Carina.

1. Maroesjka:
    25 september 2017
    Klinkt als een mooie reis!