Van Campbell River naar Tofino

2 oktober 2017 - Tofino, Canada

Beste allemaal.

Vanmorgen zijn we begonnen aan de reis naar Tofino, dit is een plaats aan de andere kant van Vancouver Iland. Het is een mooie tocht maar weer met veel bergen en afdalingen van 18% dwars door het regenwoud. Ook in Tofino is een groot gedeelte van het nationale park regenwoud. We hebben weer een mooie camping waar standaard weer kampvuurhout op de plaats klaarstaat en je bij het inschrijven alles krijgt om het vuur aan te steken. Daarna hebben we nog een wandeling over het strand gemaakt en zijn we gaan eten in de camper en daarna nog een potje gekaart.

De volgende morgen hebben we ons ingeschreven voor een walvissen en zeeleeuwen tocht, deze doet men met een zo diep je moet dan wel een overlevingspak aan en dat heb je wel nodig ook want ondanks het mooie weer is het best fris op zee. We hebben wel een walvis gezien en ook wat zeeleeuwen en een zeeotter met zeehonden en nog een soort dolfijn. Daarna zijn we lekker wezen lunchen en hebben wat boodschappen gedaan, want morgen gaan we bijtijds weg op de weg terug naar Vancouver en daarvoor moeten we weer een ferry pakken van Nanaimo naar Vancouver. Daar hebben we dan nog een nacht een camping en gaan de andere dag de camper inleveren en naar het vliegveld op weg naar home zweet home.

Groetjes van Wout en Carina.