van Lund naar Camp Bell River.

29 september 2017 - Campbell River, Canada

Beste Allemaal.

Zoals al eerder verteld zouden wij de laatste avond in Lund gaan eten bij de Lachend Oester, dit is een restaurant wat hier heel erg bekend is en ook nog bij buitenlanders die er er graag voor omleiden. Omdat wij het niet zagen zitten om in het donker door de bergen te gaan hadden we aan de camping eigenaar gevraagd of hij een taxi kon bestellen, lachend vertelde hij dat hij iets heel moois zou regelen. Toen de taxi kwam waren we heel blij verrast, hij is 70 jaar oud en zo ook de chauffeur. Met de taxi naar het restaurant en dat was er een met een schitterend terras aan het water en vreselijk lekker eten veel vis oesters en een heerlijk vlees, er was live muziek het kon niet beter, later werden we weer door onze yellow can opgehaald en thuis afgezet, een top avond.

De andere dag met de ferry overgestoken van Powel River naar Little River en zijn we verder gereden naar een camping buiten Campbell River nog. 30 kilometer, daar staan we aan een doorlopend water waar de kans bestaat dat een Orka voorbij komt, het is ook hier verschrikkelijk mooi.

De andere dag vroeg vertrokken naar Campbell River om met een watervliegtuig de eilanden af te gaan, dit is de eerste dag van onze vakantie dat we regen hebben en het is er nog mistig bij ook. We zouden om 09.00 vertrekken maar dat liet men niet door gaan er was te weinig zicht en men zei dat dat zonde van het geld was. Wel wilde men ons weer om 10.30 uur zien om te kijken of het dan te doen was. Gelukkig was het zicht toen beter en zijn we de lucht in gegaan, het is wel even een appart iets hoor zo een watervliegtuig en het was ook niet het laatste nieuwe type. We moesten ook nog een monteur wegbrengen en een zieke vrouw van een eiland ophalen. Al met al was het een schitterende tocht met 4 landingen en 4 maal weer de lucht in en we mochten om beurten co piloot spelen.

Morgen gaan we weer verder trekken naar de andere kant van Vancouver Iland naar het plaatsje Tofino om walvissen en orka te spotten.

Groetjes van Wout en Carina.